Disleksi ve Akıcı Okuma

Disleksi ve Akıcı Okuma

Disleksi ve akıcı okuma arasında bağlantı vardır. Akıcı bir şekilde okuyamama sorunu disleksili çocukların yaşadığı sorunlar arasında yer almaktadır. Akıcı okuyamama sorunu disleksi belirtileri arasındadır. Öğretmenlerin yaptığı değerlendirmeler sonucunda akıcı okuyamayan öğrencilerin disleksili bir birey olup olmadığının uzman kişiler tarafından değerlendirilmesi gerekmektedir.

Akıcı ve pürüzsüz bir şekilde okuma yapan bireyler duraksamadan, düşünmeden okuma yapabilmektedir. Ancak akıcı okuyamayan kişiler bu konuda eksiklikler yaşayabilmektedir. Disleksi ve akıcı okuma için çeşitli etkinlikler bulunmaktadır. Ebeveynler ve eğitimciler bu konuda akıcı okuma için çocuklara bu etkinlikler ile destek olabilmektedir. 

Disleksili bireylerde akıcı okuma için dikkat konsantrasyon fonem farkındalığı, kelime haznesi gibi konuların işlendiği özel eğitimlerle destek sağlayarak akıcı okuma konusunda problemler ortadan kaldırılabilmektedir. Bu süreçte çeşitli tekniklerden yardım alınarak akıcı okuma için pratik yapmak mümkündür.

Akıcı Okuma Teknikleri

Disleksi, çocukların okuma ve yazma becerilerini etkileyen bir öğrenme güçlüğüdür. Akıcılığı artırmak için ebeveynlerin çocuklarıyla uygulayabileceği çeşitli teknikler bulunmaktadır. Bu teknikler, çocuğun okuma hızını ve anlama kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda özgüvenini de artırılabilmektedir.

Eşli Okuma: Bu yöntemde, ebeveyn ve çocuk sırayla yüksek sesle okur. Çocuğun metni gözleriyle takip etmesi ve okuma sırasında sesinin giderek yükselmesi teşvik edilmektedir. Bu aynı zamanda çocuğun okuma becerisini ve özgüvenini geliştirmeye yardımcı olur.

Yeniden Okunan Gözde Kitap Tekniği: Çocukların sevdikleri kitapları tekrar tekrar okumaları teşvik edilmektedir. Bunun yanı sıra okuma hızını ve akıcılığını artırır ve çocuğun okuma sürecinde kendini daha rahat hissetmesini sağlar.

Kayıt Tekniği: Çocukların okudukları metinleri kaydedip dinlemeleri, onların kendi seslerini duymalarını ve okuma becerilerini değerlendirmelerini sağlar. Ayrıca, bu kayıtları aile üyeleri ve arkadaşlarla paylaşmak, çocuğun motivasyonunu artırabilmektedir.

Kelime Analizi Tekniği: Çocukların zorlandıkları kelimeler üzerinde çalışmaları, kelime dağarcıklarını genişletir. Aynı zamanda harflerin, hecelerin ve seslerin analizi, çocuğun okuma becerisini geliştirmeye yardımcı olur.

Kelime ve Cümle Genişletme Tekniği: Kelimeleri ve cümleleri genişleterek çocuğun dil becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır. Aynı zamanda renkli kalemler kullanarak her hece ve kelimenin üzerinde çalışmak, çocuğun dikkatini artırabilmektedir.

Ulama Tekniği: Bu teknikte, çocuğa okuma sırasında daha fazla zaman kazandırmak için heceler uzatılmaktadır. Bu aynı zamanda özellikle eğlenceli bir yöntemdir ve çocukların ilgisini çekmektedir.

Fonem Farkındalığı Tekniği: Çocuğun çevresindeki nesnelerin isimlerinin başlangıç ve bitiş seslerini tanıması, fonem farkındalığını artırır ve akıcı okuma için önemlidir.

Koro Okuma: Çocukların birlikte yüksek sesle okuması, özellikle dislektik öğrencilerde akıcılık, özgüven ve motivasyon oluşturmaya yardımcı olur.

Bu teknikler, çocukların disleksiyle başa çıkmalarına ve okuma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktadır. Ebeveynlerin bu teknikleri düzenli olarak uygulamaları, çocukların akademik başarılarına olumlu katkıda bulunacaktır.

Eğitim İçin Öneriler

Akıcı okuma ile ilgili olan eğitim içeriklerimize ulaşmak için tıklayınız.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir